Søk

Reklamasjon og angrerett

Har du fått en levering fra oss som blitt skadet eller ødelagt under transport? Ta kontakt med Daniel på telefonummer: 46 76 96 22, for å få erstattet produktene som blitt skadet.

 

Angrerett

PKU.no tilbyr 14 dagers angrerett. Angrefristen regnes fra den dagen du mottar din ordre.

I henhold til Angrerettloven kan du ved kjøp i vår nettbutikk returnere varene innen 14 dager etter mottak. Det koster deg kun returfrakt. Varene må være ubrukte og originalemballasjen skal følge med. Kostnaden for varen blir satt tilbake på din konto så snart vi har mottatt varen. Du vil motta angreskjema sammen med din ordre.

Følgende regler gjelder:

  • Du forplikter deg til å holde varen i like god stand som når du fikk den.
  • Varen kan ikke være brukt. Vi gjør oppmerksom på at forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, og der forseglingen er blitt brutt etter levering ikke omfattes av angreretten.
  • Om varen skades eller forsvinner på grunn av uforsiktighet, mister du angreretten
  • Varen skal returneres på din egen bekostning, uskadet i originalemballasjen innen 14 dager etter at du har mottatt den.
  • En retur kan ikke sendes som postoppkrav.

 Angreretten gjelder ikke:

  • Dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.
  • Varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake
  • Varer som raskt forringes fysisk
  • Legemidler og medisinsk utstyr (jf. legemiddelloven § 2, og medisinsk utstyr, jf. lov om medisinsk utstyr § 3)
  • Produkter som er forseglet av hygieniske grunner, der forseglingen er brutt 

DU KAN VELGE: 1) RETURNERE SELV ELLER 2) RETURETIKETT

Mulighet 1: Returnere selv

 Send en epost til kundeservice@pku.no med ditt navn og ordrenummer og skriv at du ønsker å returnere ditt produkt.

  1. Fyll ut vedlagt angrerettskjema.
  2. Gå til Postens post-i-butikk, betal porto og returner varen med lappen til:

PKU.no / Femten AS

Sofiemyrveien 4

1412 Sofiemyr

Mulighet 2: Bruke returetikett.

  1. Send en epost til kundeservice@pkumat.no med ditt navn og ordrenummer og skriv at du ønsker å returnere ditt produkt.
  2. Benytt deg av returetikett som fulgte med din ordre for retur av pakke.
  3. Pakker med returetikett leveres hos Posten.
  4. Vi debiterer (trekker) deg så for returfrakten (Pris kr: 79,-).

Reklamasjon

Dersom en vare har feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til forbrukerkjøpsloven. Dersom dette er tilfellet ber vi deg ta kontakt med kundeservice så snart som mulig. Vi anbefaler at henvendelsen gjøres skriftlig av hensyn til senere referanser i saken. Reklamasjon må skje innen rimelig tid etter at feilen/mangelen ble oppdaget, og bør skje innen to måneder etter at du mottok varen. Reklamasjon kan senest skje to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn i to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Kontaktinformasjon kundeservice:

E-post: kundeservice@pku.no

Tel: 46 76 96 22

For at vi skal kunne yte best mulig service ber vi deg om å oppgi ordrenummer når du henvender deg til kundeserivce (Ordrenummer får du på online bekreftelsen, e-post og på følgeseddelen som følger med pakken).

Ved heving av kjøpet som følge av reklamasjon vil vi tilbakeføre kjøpsbeløpet til din konto så snart vi har mottatt returen fra deg, og senest innen to uker etter at returen er registret hos oss. Det kan ta noen virkedager før du har pengene på konto.

PKU.no følger forbrukertvistutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

Garanti

Garanti på alle produktene følger produsentens garantibestemmelse.